First try Lnc to scaler

Page 2 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Fri May 27, 2011 11:03 am

azwa wrote:
did ya grab some springs from bunnings yet ???

Nah not yet. Well got the tyres and body today cheers only to find the Comanche cab split Shocked 70mm up the back passenger side corner and the other rear corner is close to spliting also Mad It wasnt cut as it was up against the style side tub and the packet wasnt damaged Evil or Very Mad I have sent RC4WD an email, so see what we get sorted out.

But on a good note the Iroks look awesome on the black steelies Twisted Evil they are only a fly sh*t smaller then my 2.2 Rock Claws too Shocked
Also the chassis mods are done and a quick paint job today. I will let it dry and assemble tomorrow if i get a chance and have some sort of chassis up and running bounce
Cheers all Mick

micks troll

Posts : 188
Join date : 2011-05-08

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Fri May 27, 2011 2:35 pm

A few up date pics chassis painted and all put together just got to drill the extra holes for the upper arms in the sections I added to the chassis and I'll be happy for now.
Also got some loner shocks to fit to drop the centre of gravity down will post pics of them fitted later!
New wheels and tyres!!
Here are my 2.2 rock claws next to the new Iroks!
Still a working progress
Cheers everyone for their comments and help cheers









micks troll

Posts : 188
Join date : 2011-05-08

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Fri May 27, 2011 2:38 pm

shes lookin trick mick told ya it aint hard geek
once ya start it dont stop this sh!ts addictive Laughing

azwa

Posts : 911
Join date : 2010-11-01

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Sat May 28, 2011 6:31 am

tidy work mate, top jobs. the lick of paint and some new boots changes the whole look of the truck aye real nice. the flex looks good, and with the worm drives ull be crawling everything

Ads

Posts : 452
Join date : 2010-10-26

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Sun May 29, 2011 1:07 pm

Well she had her maiden voyage today at the quarry track testing Cool Thanks to Azwa for the loner body since mine is in limbo Mad
stoked how it performed with little work so far Twisted Evil cheers





micks troll

Posts : 188
Join date : 2011-05-08

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Sun May 29, 2011 1:57 pm

yea it looked like it was working real well. spewing about the body especially when it took so long with express postage as a kicker as well.
wont matter what she looks like if you pull a win out next sundy lol!

Ads

Posts : 452
Join date : 2010-10-26

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Sun May 29, 2011 2:05 pm

Ads wrote:yea it looked like it was working real well. spewing about the body especially when it took so long with express postage as a kicker as well.
wont matter what she looks like if you pull a win out next sundy lol!

Long way from a winning truck mate, it's just the start of the rc bug Razz Had a ball today, spewin i forgot me batterys so i couldnt keep drivin Sad
Maybe by the next comp after this one i might have all my own gear in it LOL

micks troll

Posts : 188
Join date : 2011-05-08

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Sun May 29, 2011 2:46 pm

micks troll wrote:
Ads wrote:yea it looked like it was working real well. spewing about the body especially when it took so long with express postage as a kicker as well.
wont matter what she looks like if you pull a win out next sundy lol!

Long way from a winning truck mate, it's just the start of the rc bug Razz Had a ball today, spewin i forgot me batterys so i couldnt keep drivin Sad
Maybe by the next comp after this one i might have all my own gear in it LOL


never say never bud ol kak thought he didnt have a chance & walked away with 1st on the canyon run

you never no bud Wink

azwa

Posts : 911
Join date : 2010-11-01

View user profile

Back to top Go down

update

Post  micks troll on Tue May 31, 2011 6:12 am

Well was sick as a dog today (metal fume fever last night from welding gal all day pale ) so mucked around with the truck a bit. I got new hitec servo fitted, and drilled holes for the upper arms to mount 5mm higher now have less bind on arms cheers will post pics later. Looking at adding a bit of weight to the front see how it goes!

micks troll

Posts : 188
Join date : 2011-05-08

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Tue May 31, 2011 11:29 am

hows the steerin with the hitec ?
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Update!

Post  micks troll on Tue May 31, 2011 12:43 pm

Here's the pics of todays effort, got better flex and much better turning with the Hitec servo Cool I even put the 2.2 weighted wheels on for a bash and it was sweet! Also drilled the rims as they where too hard now good conformation on the rocks! Stoked how she works, now just need some weight in it MY body and she'll be a ripper!! Pics tell the story Cool





avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Tue May 31, 2011 1:03 pm

i like how the suspension seems to be working so plush mate Cool very handy to have a steady and predicatble set up.

its a new truck aswell with a better servo, u can choose your lines much more freely.

have you tried adding weight to the 1.9's. my swampers dont have vents in the rims just 150g of weight in each rim and they bag out heaps and are water tight aswell. also puts wieght low for a bit better C.O.G. or as troys said before u can always tap it out to m3 and put a grub screw in for the wet days.
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Tue May 31, 2011 1:23 pm

Ads wrote:i like how the suspension seems to be working so plush mate Cool very handy to have a steady and predicatble set up.

its a new truck aswell with a better servo, u can choose your lines much more freely.

have you tried adding weight to the 1.9's. my swampers dont have vents in the rims just 150g of weight in each rim and they bag out heaps and are water tight aswell. also puts wieght low for a bit better C.O.G. or as troys said before u can always tap it out to m3 and put a grub screw in for the wet days.

Cheers Ads! Woulda liked putting some weight in the tyres (dont have none Sad ) just vented the rims for now. These have reinforced sidewalls so they are alot stiffer then yours, so weights would be great as well. as for water proof now Sad either that or I'll tig em up if i change plans as i drilled two 3mm hole in the inner alloy beadlock holder. See how we go for the comp just no water atm LOL the electrics will need to be changed anyway before i go river crossing Laughing
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Tue May 31, 2011 2:11 pm

yea both ways work well, but if you got no weights you got no weights Laughing bursons or repco should have strips of stick wheel wights for a decent price. thats all i have been using in both my 1.9s(honcho) & 2.2s LNC seems to work well.

the main thing is she's right to go for the weekend, then you can go from there. you will have plenty of ideas bounce of what you'd like to do after seeing how it drives on all the different tracks and talking to other people & seeing what they have done with there trucks.
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Wed Jun 01, 2011 12:47 pm

Ads wrote:yea both ways work well, but if you got no weights you got no weights Laughing bursons or repco should have strips of stick wheel wights for a decent price. thats all i have been using in both my 1.9s(honcho) & 2.2s LNC seems to work well.

the main thing is she's right to go for the weekend, then you can go from there. you will have plenty of ideas bounce of what you'd like to do after seeing how it drives on all the different tracks and talking to other people & seeing what they have done with there trucks.

True mate really have appreciated your guys help with gettin this thing happening I've had fun learning things along the way and like anything there are many ways to do things just gotta find the way that suits my style etc
Spewin that RC4wd still have not made an effort to get back to me. I have since resent that email along with a bit more of a ribbing and they finally got back and said "please wait, let me check with out team" Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad not impressed with there service at all!!!!
So will be running Az's bod looking at doing a bit of bar work to help protect it a bit but otherwise same as last weekend with the few mods Cool
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Wed Jun 01, 2011 1:38 pm

thats a sh!tter about rc4wd. i think when az got stuffed around with rc4wd they sent him a bit of kit to make up for it? from memory not 100% sure tho.
no dramas mate, i no appreciated any idea or bit of advice i could & still get, when kickin off with it all.
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Thu Jun 02, 2011 11:24 am

Ads wrote:thats a sh!tter about rc4wd. i think when az got stuffed around with rc4wd they sent him a bit of kit to make up for it? from memory not 100% sure tho.
no dramas mate, i no appreciated any idea or bit of advice i could & still get, when kickin off with it all.

I'm in negotiations with RC4wd now, dont like bad mouthing a company so see how they pull up!

Another big spew today my esc sh*t its self Mad Evil or Very Mad the three little wire that go to the controll box (speed) are stuffed inside the esc I have pulled the cover off the esc but cannot get to the wires Sad
Help!!!!!!!!!!
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Thu Jun 02, 2011 11:54 am

at least the esc #### itself now and not sundy. sorry mate i dont have any speedies layin around and all my gear is brushless at the moment. im sure some one on here would have a spare brushed speedy you could borrow to keep you on the trails.
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Thu Jun 02, 2011 11:58 am

i've got a cheapy here for ya to use mick no drama
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Champion!!!

Post  micks troll on Thu Jun 02, 2011 12:11 pm

azwa wrote:i've got a cheapy here for ya to use mick no drama

Az to the rescue yet again cheers cheers cheers
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Thu Jun 02, 2011 1:48 pm

is that the spare from the 40 az Question now she has a v8 under the bonnet lol!
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Thu Jun 02, 2011 2:27 pm

Ads wrote:is that the spare from the 40 az Question now she has a v8 under the bonnet lol!

thats there aswell ,
ive got a cheapie that'll handle mics app
but if not got the crawler combo afro

maybe i should do a head count

or is everybody busy with last minute preps

whos ready for the action ????????? bounce bounce bounce bounce
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Thu Jun 02, 2011 2:33 pm

Ads wrote:is that the spare from the 40 az Question now she has a v8 under the bonnet lol!

thats there incase
but i've got a cheapie here that'll do the job
well be doin some testin 2moro arvy so we'll see where we end up

im just itchin to chuck the b/less in the 40 i reckon shell wheel stand
afro

i cant put it in the wrangler
the mickey T's would end up slicks lol!

so ill do some testin 2moro & see if the shafts can handle the power in the 40
if so i'll bring it on sat.... afro afro

i wonder if shell make it up h.c 2 lol!
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Ads on Thu Jun 02, 2011 3:09 pm

i new some one would have an esc floating about.

if the 40 puts up with the set up, then i rekon it might leave its own track up the second hill climb. the iroks and beadlock steelies showed up today, will bring them satdy for a trial run see how they go
avatar
Ads

Posts : 452
Legend Status : 24
Join date : 2010-10-26
Age : 28
Location : Brisbane, Qld, Australia

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Thu Jun 02, 2011 4:33 pm

Ads wrote:i new some one would have an esc floating about.

if the 40 puts up with the set up, then i rekon it might leave its own track up the second hill climb. the iroks and beadlock steelies showed up today, will bring them satdy for a trial run see how they go

ooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh yeeeaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Fri Jun 03, 2011 3:23 am

hey mick rip ya motor out & pull ya pinion off lol!

c ya soon with the rooster & 35 t combo afro
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Fri Jun 03, 2011 12:05 pm

azwa wrote:hey mick rip ya motor out & pull ya pinion off lol!

c ya soon with the rooster & 35 t combo afro

Haha i cant drive with the lil 4 banger in there let alone a v8 Laughing Laughing Laughing
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Sat Jun 04, 2011 2:29 am

micks troll wrote:
azwa wrote:hey mick rip ya motor out & pull ya pinion off lol!

c ya soon with the rooster & 35 t combo afro

Haha i cant drive with the lil 4 banger in there let alone a v8 Laughing Laughing Laughing

na its a 35t , more like ya 4 banger with the air filter taken out lol! lol!
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Sat Jun 04, 2011 11:31 am

haha yeh had to strap a hair drier to the side to give it more juice LOL
Thanks heaps!!

So far the truck now has a 35turn motor 22pinion (donors)
Losi diffs and Night crawler arms
punisher shafts (donors)
Custom weighted and built chassis, similar to axial!
Hitec HS645MG steering servo
Rooster crawler speedy (donor)
1.9 black steelies with Swamper Iroks
Currenly running a donor body thanks to RC4WD stuffin me around! body and all donor bit thanks to jamie and az!!!
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

1st comp!!!

Post  micks troll on Sun Jun 05, 2011 10:06 am

Well 1st comp today for piglet (or is that boar) LOL It did alright just need some more wheel speed as she's all screamin and no going Sad still was an awesome day and no breakages Cool cant wait to have all my own gear and deck it out for the next comp!
Need motor and esc combo ideas Question help all!!
Cheers Mick
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

New parts!!!

Post  micks troll on Fri Jun 10, 2011 12:28 pm

Well done some shopping Twisted Evil New HR shocks , punisher shafts, 17 degree rod ends, new body, new motor and esc, can't wait!

As for RC4WD they are a bunch of clown and the damaged body is now being sent back to them getting refunded and going elsewhere for my parts (yes I know they make half this gear but they have been the worst company I have ever delt with) so no more direct dealings with the jocolor
Cheers Mick
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  WIDELOAD on Fri Jun 10, 2011 2:10 pm

Sucks to hear about the #### fight with RC4wd Mick. Sad part is its not uncommon when dealing with them directly.

Try going through Team GoNads or Tulare Hobbies next time...they stock all the RC4wd gear, pretty much the same price & i've never had an issue with them thus far.
avatar
WIDELOAD

Posts : 655
Legend Status : 40
Join date : 2010-10-26
Age : 31
Location : Ipswich

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  micks troll on Sat Jun 11, 2011 8:21 am

WIDELOAD wrote:Sucks to hear about the #### fight with RC4wd Mick. Sad part is its not uncommon when dealing with them directly.

Try going through Team GoNads or Tulare Hobbies next time...they stock all the RC4wd gear, pretty much the same price & i've never had an issue with them thus far.

Cheers mate I'll add them to my list of other place to shop!
This order i went through RPP Hobby for all the bits and pieces, and Hobby Hot for motor and esc combo. see how they go, cant wait to rebuild it again!!!!
Will pull the diffs apart and lube em up to hopefully quite them down a bit Embarassed transfer is abit noisey too, just the gears on the back squell like a pig Laughing
avatar
micks troll

Posts : 188
Legend Status : 0
Join date : 2011-05-08
Age : 35
Location : South of the Ghetto

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  azwa on Mon Jun 13, 2011 1:07 pm

now with the b/less hopefully she'll have the grunt to go with the squeall lol! lol!
avatar
azwa

Posts : 911
Legend Status : 16
Join date : 2010-11-01
Age : 43
Location : earth

View user profile

Back to top Go down

Re: First try Lnc to scaler

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum